021-91017374

با ما در تماس باشید

لوله های کاروگیت برای زهکشی در مصارف مسکونی، راه و ساختمان

فهرست مطالب

لوله کاروگیت زهکش

لوله کاروگیت پلی اتیلن با چگالی بالا یا همان کاروگیت H.D.P.E لوله های سبک ارزان قیمت مقاوم در برابر خورندگی و تحمل بار ترافیکی تا بیش از 30 تن راه راه بصورت فنری شکل و جداره داخلی صاف هستند که نسبتا انعطاف پذیرند. در استفاده از لوله های کاروگیت مزایای متعددی وجود دارد که زهکشی یک کاربرد جدیدتر و البته کم مصرف تر نسبت به دیگر کاربردهای لوله کاروگیت است.

انعطاف پذیری لوله کاروگیت برای زهکشی 

از آنجا که لوله های کاروگیت انعطاف پذیر هستند، می توان به راحتی و بدون تکان دادن زیاد و بدون کمک زیاد از اتصالات در زوایای مختلف از آن ها استفاده کرد و به راحتی قابل نصب هستند. همچنین این لوله ها مانع بازگشت آب می شود و فرصت هایی را که باعث اشباع باکتری ها و نفوذ به سیستم می شود را حذف می کنند.
به دلیل اینکه لوله کاروگیت سوراخ ها و حفره های بسیاری دارند آب در لوله نمی ماند، بلکه به سرعت تخلیه می شود و از این لحاظ از پی وی سی بهتر هستند. سوراخ های لوله کاروگیت مستقيما بر روی سطح نيستند و بين دندانه های لوله هستند، در نتيجه باعث می شود که آب باقی مانده موجود در لوله سخت تر خارج شود. لوله های PVC بدون وجود راه سطحی خروجی برای سیال باقی مانده بيشتر در معرض اشباع هستند.

توانایی لوله های کاروگیت در زهکشی مصارف ساختمانی و راه سازی

همزمان با رشد روز افزون جمعیت و توسعه زندگی و نیازهای شهری و روستایی انجام زیرساخت‌های مهندسی به شیوه‌های مدرن و امروزی یکی از عوامل مهم حفظ محیط زیست و مدیریت شهری است. زهکشی فرآیند خارج کردن آب سطحی اضافی و مدیریت آب‌های زیرزمینی کم عمق از طریق نگه داشت، انتقال، دفع آب و مدیریت کیفیت آب برای رسیدن به منافع دلخواه اقتصادی و اجتماعی است.
ویژگی اصلی لوله های کاروگیت برای کاربرد زهکشی، توانایی جمع آوری آب به میزان زیاد و تخلیه راحت آن است. برای انجام این کار لازم است که لوله ها دارای شکاف هایی باشند تا آب بتواند وارد لوله شود و آب را حمل کند. باید یک بخش شیب کافی و بدون موانع داشته باشد تا آب جریان یابد. از طرفی آب اضافی موجود در خاک می تواند زمین را لغزنده کرده و حتی در یک دوره بسیار کوتاهی از زمان، باعث مشکلات جدی در زمین و ساختمان ها و اشیا اطراف شود.
بنابراین، تخلیه مناسب زمین برای طراحی و آماده سازی ساخت و ساز بسیار مهم است. با درنظر گرفتن این موضوع می توان از لوله های کاروگیت پلی اتیلن (PE) برای تخلیه وجود بیش از حد آب در خاک توسط طیف وسیعی لوله ها با قطرهای مختلف استفاده کرد. این لوله ها با توجه به ظرفیت هیدرولیکی بالا کاملا قادر به پاسخگویی به هر گونه درخواست در زمینه زهکشی هستند.


بیشتر بخوانید : زهکشی چیست


بهترین لوله های زهکشی

بهترین لوله های زهکشی لوله های دو جداره ساخته شده با پلی اتیلن با چگالی بالا و دو لایه خارجی داخلی و صاف داخلی هستند. به طور کلی می توان گفت یک سیتم زهکشی کارآمد و قابل اطمینان برای حفظ امنیت جاده‌ها، معابر، پارکینگ ها و دیگر سطوح شهری ست و همچنین شبکه زهکشی مناسب به مدیریت آب‌ های باران و آب‌ های زیر سطحی در معابر شهری و زمین‌ های کشاورزی ست و تضمینی برای استفاده بهینه از منابع آبی و محیط زیست خواهد بود. لوله دو جداره کاروگیت در اجرای پروژه‌های بزرگ زهکشی می‌ تواند با توجه به مزایای بی شمار لوله و اتصالات پلی‌ اتیلن، هزینه اجرای چنین پروژه‌ هایی را کاهش دهد. این لوله ها بدلیل طراحی آنها دارای مقاومت حلقوی مناسب جهت اعمال بارهای وارده در زیر زمین با حداقل شیب و کمترین وزن ممکن هستند که سبب کاهش قیمت لوله و هزینه حمل و  نهایتاً هزینه کمتر، انتقال سیال می شوند.

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

جدیدترین مطالب وبلاگ

اینستاگرام

تلگرام

واتس اپ

ایتا

جدیدترین محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لـــــوله آنـــــلاین