021-91017374

با ما در تماس باشید

استفاده از لوله های کاروگیت برای مدیریت آب طوفان

فهرست مطالب

لوله‌ های کاروگیت و اجزا آنها، به طور خاص برای نصب ساده و مقرون‌به‌صرفه طراحی می‌ شوند. یک سیستم نگهداشت و ذخیره موقت یک سیستم لوله کشی زیرزمینی است که رواناب سطحی را ذخیره می‌کند. در مناطقی که به تازگی توسعه‌یافته اند، این سیستم‌ها معمولاً به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانند نرخ روان اب ها قبل از توسعه را حفظ کنند تا لوله‌ فاضلاب موجود، کانال‌ها و راه‌های دیگر در محدوده ظرفیت خود بمانند و نیازی به تعویض آن‌ها نباشد. شبکه‌های لوله‌های زیرزمینی این امکان را فراهم می‌کنند که از سطح خود زمین برای تفریح، پارک کردن و اهداف دیگر استفاده شود.

تصمیم برای انتخاب سیستم نگهداشت و ذخیره موقت معمولاً بر اساس مقررات زیست محیطی محلی یا وضعیت آب‌های زیرزمینی تعیین می‌شود. یک سیستم نگهداشت معمولاً از لوله سوراخ دار استفاده می‌کند به طوری که رواناب ذخیره‌شده بتواند آب‌های زیر زمینی را شارژ کنند و یک خروجی تخلیه نیز برای محدود کردن نرخ جریان در مجاری دریافت فاضلاب طراحی می شود. یک سیستم ذخیره موقت به طور معمول از لوله بدون سوراح و اتصالات محکم استفاده می‌کند به طوری که رواناب ذخیره‌ شده تنها از طریق دریچه خروجی تنظیم‌ شده خارج می‌شود.

طراحی و چیدمان سفارشی با استفاده از لوله کاروگیت

سیستم‌های نگهداشت/ذخیره موقت طراحی‌های منحصر به فرد براساس نیازهای ذخیره‌سازی، ابعاد، پیکربندی، مقررات زیست‌محیطی (به عنوان مثال حفظ فاصله معینی از آب‌های زیرزمینی) و محدودیت‌های دیگر دارند. طراحی پیچیده آن‌ها می‌تواند پیچیده باشد، اما لوله کاروگیت این فرآیند را با تامین قطعات و لوازم، به طور خاص برای نگهداشت/ ذخیره موقت ساده می‌کند.

نصب بدون دردسر لوله‌های کاروگیت 

اجزای لوله‌های کاروگیت یا لوله پلی اتیلن فاضلابی به طور خاص برای این کارکرد طراحی می‌شوند تا به راحتی با هم جور شوند. در صورتی که هر گونه تغییرات میدانی مورد نیاز باشد، تعداد آن‌ها زیاد نخواهد بود. سبک‌وزن بودن لوله‌های سرعت به جابجایی کمک می‌کند. به این ترتیب، پیمانکاران وقت خود را صرف تکمیل سیستم می‌کنند، نه ایجاد تغییر در لوله‌ها. در صورت لزوم، تغییرات میدانی را می‌توان‌ به راحتی انجام داد.

مقاومت در برابر محیط‌ های تهاجمی

در نگهداشت ذخیره موقت، رواناب ممکن است برای دوره‌های طولانی در سیستم بمانند. اگر رواناب حاوی مواد شیمیایی باشد، مواد لوله باید قادر به تحمل آن‌ها باشند. لوله کاروگیت نسبت به خوردگی شیمیایی بسیار مقاوم است، برخلاف سیستم‌ های فلزی یا بتنی که مواد شیمیایی حتی در غلظت رقیق می‌توانند طول عمر سیستم را کوتاه کنند.

مناسب در شرایط حداقل پوشش

اکثر سیستم‌های نگهداشت/ذخیره موقت برای محدود کردن هزینه‌های خاکبرداری و حفظ فاصله بین سیستم و آب‌های زیرزمینی، به‌صورت سطحی و در عمق کم نصب می‌شوند. به‌این‌ترتیب، می‌توان جاده‌ها، محوطه‌های پارکینگ و سازه‌های مشابه را بدون اعمال بار بیش‌ از حد، روی این سیستم‌ها ساخت.

نگهداری لوله کاروگیت

شن و آوار اغلب وارد سیستم نگهداشت/ذخیره موقت می‌شوند و می‌توانند به تدریج اثر خود را با بالا بردن حجم رسوبات و ایجاد سوراخ، بگذارند. در این شرایط، ممکن است نیاز باشد که سیستم تخلیه و تمیزکاری شود. صاف بودن سطح داخلی لوله کاروگیت، تمیز کردن آن را آسان‌تر می‌کند. درگاه‌های دسترسی را می‌توان در فواصل زمانی منظم با لوله‌های کاروگیت طراحی کرد تا  بازرسی به راحتی انجام شود. این ورودی‌ ها می‌توانند به عنوان ورودی برای پمپاژ و تجهیزات تخلیه عمل کنند. بسیاری از تولیدکنندگان لوله، لوله‌های با قطر بزرگ را با صفحات دیواره داخلی برای به دام انداختن زباله و رسوب قبل از رسیدن به سیستم مدیریت فاضلاب‌های سطحی عرضه می‌کنند. جداسازی آوار و رسوب در این لوله‌ها می‌تواند تعمیر و نگهداری روزمره را ساده کند.

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

جدیدترین مطالب وبلاگ

اینستاگرام

تلگرام

واتس اپ

ایتا

جدیدترین محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لـــــوله آنـــــلاین