021-91017374

با ما در تماس باشید

مزایای استفاده از لوله کاروگیت در سیستم‌ های انباشت و نگهداشت

فهرست مطالب

لوله کاروگیت یکی از انواع لوله‌ پلی اتیلن کاروگیت میباشد که در سیستم انباشت و نگهداشت کاربرد دارد، سیستم‌های انباشت و نگهداشت نوعی سیستم لوله‌گذاری زیرزمینی برای جمع‌آوری رواناب‌های سطحی هستند. مزیت استفاده از سیستم‌های زیرزمینی در این است که می‌توان از سطح زمین بالای آنها برای کاربردهای دیگر استفاده کرد. سیستم‌های نگهداشت معمولاً به لوله‌های منفذدار نیاز دارند تا رواناب جمع‌آوری شده بتواند به آب‌های زیرزمینی بریزد اما در سیستم‌های انباشت معمولاً به لوله بدون منفذ و اتصالات ضدآب نیاز داریم تا خروج آب تنها از خروجی مشخص شده ممکن باشد. خصوصیات لوله کاروگیت آن را برای استفاده در هر دوی این سیستم‌ها بسیار مناسب کرده است. در این نوشتار مزایای استفاده از لوله کاروگیت در سیستم‌های انباشت و نگهداشت را برخواهیم شمرد:

استفاده از لوله کاروگیت در سیستم‌های انباشت و نگهداشت چه مزایایی دارد؟

1- طراحی و جانمایی سفارشی

طراحی سیستم‌های انباشت و نگهداشت بر اساس نیازهای مربوط به انباشت و نگهداشت آب، ابعاد بسته آبی، قوانین زیست‌محیطی (مثلاً، حفظ فاصله مشخص از آب‌های زیرزمینی) و محدودیت‌های دیگر انجام می‌شود. به همین دلیل، طراحی آنها بسیار پیچیده و زمان‌بر است. اما تولیدکنندگان لوله‌ کاروگیت فرایند طراحی را با تولید و ارائه اجزائی چون بست‌ها و هدرهای مخصوص سیستم‌های انباشت و نگهداشت بسیار ساده کرده‌اند. حتی برخی از تولیدکنندگان پرسنلی دارند که برمبنای معیارهای مهندسی سیستم مورد نظر مشتری را طراحی می‌کنند. این مسئله فرایند انتخاب و خرید را نیز بسیار آسان کرده است.

2- نصب آسان

از آنجایی که اجزاء سیستم لوله‌گذاری خاص سیستم‌های انباشت و نگهداشت ساخته شده‌اند، تمام قطعات مانند پازل سرهم می‌شوند و هنگام نصب در محل به چند تنظیم جزئی نیاز دارند. وزن سبک لوله و اجزاء آن هم به سرعت نقل و انتقال و نصب کمک می‌کند.

3- مقاومت در شرایط سخت محیطی

در سیستم‌های انباشت و نگهداشت، رواناب ممکن است مدتهای طولانی در داخل سیستم باقی بماند. اگر این رواناب محتوی مواد شیمیایی خورنده باشد، ماده لوله باید بتواند آن را تحمل کند. لوله‌ کاروگیت به خوبی در برابر خوردگی شیمیایی مقاومت می‌کند، این در حالی است که حتی رقیق‌ترین غلظت‌های مواد شیمیایی نیز عمر سیستم‌های سیمانی یا فلزی را کاهش می‌دهند.

4- مناسب برای قرار گرفتن در وضعیت بدون پوشش

بیشتر سیستم‌های انباشت و نگهداشت تا حد ممکن در عمق کم اجرا می‌شوند تا هزینه‌های حفاری کاهش یافته و میان لوله با آب‌های زیرزمینی فاصله برقرار شود. لوله کاروگیت ۱۲۰۰ میلی‌متری (و کوچکتر) با ۳۰ سانتی‌متر پوشش و لوله کاروگیت با قطر بزرگتر با ۶۰ سانتی‌متر پوشش می‌تواند بارهای استاندارد AASHTO HS-25 را تحمل کند. این یعنی به راحتی می‌توان در سطح زمین بالای سیستم جاده، پارکینگ و ساختمان‌های مشابه ساخت.

5- بازرسی و تعمیر و نگهداری آسان

گل و لای و آشغال ورودی به سیستم انباشت و نگهداشت می‌توانند به تدریج، با اشغال حجم لوله یا گرفتن منفذها، باعث کاهش اثربخشی سیستم شوند. چنین سیستمی به تمیزکاری نیاز دارد. سطح داخلی صیقلی لوله کاروگیت این کار را بسیار آسان می‌کند. همچنین می‌توان در فواصل منظم و مشخص پورت‌های دسترسی تعبیه کرد تا بازرسی (و حتی تمیزکاری) به راحتی انجام شود.

6- نصب کم‌هزینه

قطعات و اجزاء لوله کاروگیت که خاص سیستم‌های انباشت و نگهداشت طراحی شده‌اند هزینه‌های نصب را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. عمر طولانی این نوع لوله نیز در کاهش هزینه نصب آن موثر است.

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

جدیدترین مطالب وبلاگ

اینستاگرام

تلگرام

واتس اپ

ایتا

جدیدترین محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لـــــوله آنـــــلاین