021-91017374

با ما در تماس باشید

معرفی انواع لوله فاضلابی

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام عملیات لوله‌کشی مکان مورد نظر باید در نظر بگیرید، انتخاب نوع لوله فاضلابی است. در این مطلب از لوله آنلاین قصد داریم شما را با انواع آن آشنا کنیم تا در نهایت بدانید برای مکان و کاربری که انتظار دارید، کدام لوله فاضلاب بهتر است.

پرکاربردترین لوله‌های فاضلابی کدامند؟

از سری بهترین و پرکاربردترین انواع لوله‌های فاضلابی که می‌توانید برای تخلیه فاضلاب از آن استفاده کنید، می‌توان به لوله‌های زیر اشاره کرد:

  • لوله‌های آزبست
  • لوله‌های چدنی
  • لوله‌های پی وی سی
  • لوله‌های UPVC
  • لوله‌های CPVC
  • لوله‌های فولادی گالوانیزه
  • لوله‌های بتنی
  • لوله‌های پلی اتیلن سنگین یا HDPE
  • لوله‌های پوشفیت
  • لوله‌های فاضلابی مسی

نصب کدام لوله فاضلابی راحت‌تر است؟

از بین لوله‌های فاضلابی، لوله‌های پوش فیت، جزو یکی از محبوب‌ترین لوله‌های فاضلابی برای نصب به شمار می‌رود؛ چراکه برای نصب آن‌ها نیازی به هیچ ابزاری ندارید و داخل لوله‌ها دارای اورینگ است. در نتیجه با فشار اورینگ، لوله‌های دیگر نیز با هم جفت شده و به وسیله حلقه آب‌بندی، به هم متصل می‌شوند؛ البته برای مهار کردن لوله‌ها نیاز به بست دارید. ضمن اینکه تنوعی که لوله‌های پوشفیت در سایز و شکل خود دارد، به همراه اتصال سریع سوکتی، کارتان را برای نصب و لوله کشی راحت می‌کند. علاوه بر این، لوله‌های پوشفیت قابلیت اتصال به همه نوع لوله را دارند. در نتیجه اگر نیاز به تعمیر لوله‌های مختلف در قسمت‌های مختلفی از سیستم فاضلاب شد، لوله‌های پوشفیت به راحتی می‌تواند در کنار لوله‌های دیگر نصب شود.


لیست قیمت روز و فروش انواع لوله اسپیرال


کدام لوله فاضلاب بهتر است؟

در صورتی که قصد خرید لوله اتصالات فاضلابی را دارید، نکات مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود با توجه به شرایط، بهترین نوع لوله برای شما محسوب شود. اما به طور کلی اگر از هزینه بالای لوله‌های پوشفیت و نیاز به بست‌های فراوان حین نصب آن را فاکتور بگیریم، بهترین نوع لوله‌های فاضلابی که می‌توانید انتخاب کنید، لوله‌های پوشفیت است. این لوله‌ها در دو مدل معمولی و بدون صدا تولید می‌شود. از طرفی نیز لوله‌های پلیکا با توجه به قیمت خرید و هزینه نصب پایین‌تری که دارد، توانسته‌ تا حدودی توجه بازار را به خود جلب کند.

کدام‌یک مقرون به صرفه‌تر است؟

در بین انواع لوله‌های فاضلابی، لوله‌های پی وی سی از معروف‌ترین لوله‌های فاضلابی هستند. لوله‌های پی وی سی در سایزهای مختلف و متنوع در بازار موجود هستند و دو سوم از فروش بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. از طرفی لوله‌های پلیکا از آن جایی که جزو دسته‌های لوله‌های کم وزن به شمار می‌رود و وزن نیز عاملی تأثیرگذار بر قیمت است، نسبت به لوله‌های دیگر هزینه کمتری دارد.


خرید و قیمت سپتیک تانک فایبرگلاس frp


تخلیه مواد فاضلابی در کدام یک راحت‌تر است؟

با وجودی که لوله‌های پوش فیت در دو نوع صدادار و بدون صدا تولید شدند، با این حال بی‌صدا بودن لوله‌های پلیکا توانسته از لوله‌های پوش فیت نیز سبقت بگیرد. از بین لوله‌های فاضلابی، سطح داخلی لوله‌های پلیکا و پوشفیت، صاف و صیقلی است که به راحتی مواد را تخلیه می‌کند. بنابراین تخلیه مواد فاضلابی از لوله‌هایی که دارای سطح زبر باشد، سخت‌تر بوده و موجب انسداد لوله می‌شود.

میزان مقاومت کدام یک در برابر مواد شیمیایی بیشتر است؟

یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین لوله‌هایی که توانسته مقاومت بالایی از خود در برابر مواد شیمیایی نشان دهد، لوله‌های مقاوم گالوانیزه بوده که در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد. علاوه بر این، با روی کار آمدن لوله‌های پلی اتیلن و کمرنگ شدن مصرف لوله‌های گالوانیزه، مقاومت بالای لوله‌های پلی اتیلن و طول عمر بالای این لوله‌ها، نسبت به لوله‌های پلیکا و پی وی سی، باعث شد تا در کنار وزن سبک و قیمت مناسب در برخی از پروژه‌های ساختمانی همچنان مورد استفاده قرار بگیرد.


معرفی و لیست قیمت لوله گالوانیزه سنگین


راهنمای انتخاب بهترین لوله فاضلاب ساختمان

در صورتی که قصد خرید بهترین لوله فاضلاب ساختمان را دارید، فاکتورهای زیادی را باید در نظر بگیرید. قیمت لوله فاضلاب ساختمانی یکی از مواردی است که باید در نظر داشته باشید؛ اما فراموش نکنید که کیفیت لوله‌های فاضلابی که در ساختمان به کار می‌برید، بسیار مهم‌تر است. نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که کیفیت لوله‌ها را قربانی قیمت آن‌ها نکنید، چراکه در دراز مدت هزینه تعمیر و جابه‌جایی لوله‌های آسیب دیده به مراتب، بار مالی بیشتری روی دوش‌تان می‌گذارند. میزان مقاومت، نحوه و سرعت نصب، کیفیت و مقرون به صرفه بودن از جمله فاکتورهایی است که به شما در انتخاب بهترین لوله فاضلاب ساختمان کمک می‌کند.

در صورتی که قصد خرید یا مشاوره برای انتخاب بهترین لوله فاضلاب را دارید، می‌توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان لوله آنلاین بهره بگیرید.


لیست قیمت انواع لوله پوش فیت فاضلابی 


فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

جدیدترین مطالب وبلاگ

اینستاگرام

تلگرام

واتس اپ

ایتا

جدیدترین محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لـــــوله آنـــــلاین