021-91017374

با ما در تماس باشید

چرا لوله‌ های پلاستیکی کاروگیت برای سیستم‌ های لوله‌ کشی مناسب‌ ترند؟

فهرست مطالب

در گذشته، در سیستم‌های لوله‌کشی بیشتر از لوله‌های فلزی، سرامیکی یا سیمانی استفاده می‌شد. اما این روزها لوله های پلاستیکی، به خصوص اگر کاروگیت‌دار شده باشند، به انتخاب اول طراحان سیستم‌های لوله‌کشی، به‌ویژه آنهایی که به دنبال کاربردهای جمع‌آوری مایعات مخصوصا آب و فاضلاب ها به روش ثقلی هستند، تبدیل شده‌اند. مهم‌ترین علت این مسئله ویژگی‌هایی است که مطلوبیت استفاده از این لوله‌ها را بسیار بالا می‌برد. در این نوشتار درباره این ویژگی‌ها سخن خواهیم گفت.

مزایای لوله‌ های پلاستیکی کاروگیت برای سیستم‌ های لوله‌ کشی

مقاوم اما انعطاف‌پذیر

لوله‌های پلاستیکی کاروگیت جنس محکمی دارند. این لوله‌ها پایداری شیمیایی بالایی دارند که باعث مقاومت شیمیایی بسیار خوب در برابر گازها و مواد شیمیایی مثل جریان های فاضلابی می‌شود. لوله‌های پلاستیکی کاروگیت زنگ نمی‌ زنند و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند. اتصالات این لوله‌ها هم در کاربردهای ثقلی کاملاً محکم و ضد‌آب است و محل اتصالات با واشر های E.P.D.M , P.V.C آبندی می شوند. می توانید نحوه نصب لوله کاروگیت را اینجا بخوانید با این وجود، لوله‌های پلاستیکی کاروگیت بسیار انعطاف‌پذیر و سبکند. همین مسئله باعث می‌شود که به راحتی با شرایط خاص محل نصب سازگار شوند و امکان کار گذاشته شدن در سخت‌ترین زمین‌ها را داشته باشند و هزینه های نصب مناسبی داشته باشند.

عمر مفید ۱۰۰ ساله لوله کاروگیت با هزینه کم

در سیستم‌ های معمول فاضلاب، می‌توانید ۱۰۰ سال عمر مفید برای لوله‌های پلاستیکی کاروگیت در نظر بگیرید. مقاومت بسیار بالا در برابر ساییدگی و مواد شیمیایی باعث می‌شود که لوله‌های پلاستیکی کاروگیت در محیط‌هایی که لوله‌هایی از جنس‌های دیگر دچار مشکل می‌شوند عملکرد خوبی داشته باشند. خاک اسیدی و نمک درون رواناب‌های جاده‌ای که PH های بسیار بالا و بسیار پایینی دارند عواملی هستند که به طور معمول طول عمر لوله‌های فاضلاب را به چند سال کاهش می‌دهند. این در حالی است که لوله‌ های پلی اتیلن کاروگیت در محیط‌ های مشابه چندین دهه دوام می‌آورند. همین امر هم باعث می شود هزینه های تعمیرات بسیار کم باشد و نگهداری و تعهد مهندسین و پیمانکاران آنها را دچار خسارت نکند.

پژوهش‌های چندین ساله A.A.S.H.T.O بر عملکرد مناسب لوله‌های پلاستیکی کاروگیت مخصوصا پلی اتیلنی کاروگیت تحت شرایط دشوار فشار محیط صحه گذاشته‌اند. این لوله‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با خاک محیط تعامل پیدا کرده و در بیشتر موارد، تنها با یک پوشش ۳۰ سانتی‌ متری خاک نرم بدون ریگ، می‌توانند بارهای زنده HL-93 را تحمل کنند.

هزینه کم و نصب ایمن

از آنجایی که نصب لوله‌های پلاستیکی کاروگیت سریع و آسان است، کاربرد این نوع لوله باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌هاست. وزن این نوع لوله کمتر از ۱۰٪ لوله‌های سیمانی است و بنابراین حمل و نقل و نصب آن آسان‌تر، سریع‌تر و کم‌ هزینه‌تر است. به عنوان مثال، یک کامیون معمولی می‌تواند تنها ۱۲۵ متر لوله ۳۰۰ میلی‌متری سیمانی حمل کند، در حالی که همین کامیون قادر به حمل ۴۳۰ متر لوله ۳۰۰ میلی‌متری پلاستیکی کاروگیت خواهد بود! از سوی دیگر، لوله‌های پلاستیکی کاروگیت در طول‌هایی بلندتر از لوله‌های سیمانی تولید می‌شوند. این به معنای نیاز به اتصالات کمتر است که احتمال نشتی یا شکست را به شدت کاهش می‌ دهد.

مزایای زیست‌محیطی قابل‌ توجه 

لوله‌های پلاستیکی کاروگیت در کل طول عمر خود دارای مزیت‌های زیست‌محیطی هستند. از آنجایی که تولید، حمل و نقل و نصب این لوله‌ها به انرژی بسیار کمتری نیاز دارد، ردپای کربنی آنها در مقایسه با سایر انواع لوله‌ها کمتر است. مواد این لوله پایدار است و در دوره تولید یا استفاده مواد سمی را درون محیط‌زیست انتشار نمی‌دهد. همچنین، علاوه بر طول‌ عمر بسیار بالا، لوله‌های پلاستیکی در انتهای دوره عمر خود کاملاً قابل بازیافت هستند.

برای آگاهی از قیمت لوله های کاروگیت کلیک کنید.

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

جدیدترین مطالب وبلاگ

اینستاگرام

تلگرام

واتس اپ

ایتا

جدیدترین محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لـــــوله آنـــــلاین