021-91017374

با ما در تماس باشید

راهنمای انتخاب و خرید لوله برای مصارف ساختمانی و صنعتی

فهرست مطالب

لوله‌ها یکی از پرکاربرد‌ترین و قدیمی‌ترین لوازم و مصالح کاربردی در ساختمان‌سازی، کشاورزی، صنعت، نیروگاه‌ها، صنایع پالایشگاهی، سیستم‌های سرمایشی، تأسیسات گرمایشی، انتقال آب و فاضلاب و…هستند.  این ابزار برای انتقال جریان گاز، آب و سایر سیالات به کار ‌می‌روند.

در واقع لوله وظیفه انتقال منظم و دقیق جریان سیالات را بر عهده دارد و به دلیل تنوع در جنس، ابعاد و شکل به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند؛ هر دسته و طبقه از لوله‌ها برای یک کار مشخص استفاده می‌شوند که اگر اطلاعات و آشنایی نسبت به ‌آن نداشته باشید، هنگام انتخاب و خرید لوله برای مصارف ساختمانی و صنعتی دچار مشکل می‌شوید. در این مطلب از لوله ‌آنلاین نکاتی که پیش از خرید لوله باید بدانید را مطرح می‌کنیم.

نکاتی که پیش از خرید لوله باید بدانیم

قبل از راهنمای انتخاب لوله و خرید لوله مناسب برای پروژه، شما باید یک سری از نکات را مد نظر بگیرید تا بتوانید با خیال راحت به خرید لوله مناسب برای لوله کشی و ساخت پروژه خود بپردازید. توجه داشته باشید که حتی روش ساخت لوله‌های مختلف با یک دیگر متفاوت است. اگر شما بتوانید لوله مناسبی را برای پروژه خود را به صورت دقیق انتخاب کنید، می‌توانید صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های خود انجام دهید و سرعت پیشرفت و راندمان پروژه خود را چند برابر کنید. لوله‌ها معمولاً از آلیاژ، فلز، فایبرگلاس، سرامیک، پلاستیک و بتون ساخت می‌شوند. توجه به متریال سازنده لوله، تأثیر مستقیمی بر هزینه‌های شما دارد. نکات زیر را قبل از خرید لوله درنظر بگیرید:

انتخاب و تعیین میزان بودجه

یکی از مهمترین نکات قبل از خرید لوله، انتخاب بودجه خود برای این کار است تا بتوانید با توجه به آن بهترین نوع لوله را تهیه کنید. البته شما می‌توانید قبل از خرید لوله مد نظر خود، در سایت‌هایی مثل گوگل از قیمت‌های مختلف لوله آگاهی پیدا کنید تا بتوانید قبل از رفتن به فروشگاه‌ها به صورت تقریبی هزینه خود را حساب کنید.

تعیین مقدار لوله مورد نیاز

قبل از خرید لوله شما باید با استفاده از راهنمای انتخاب لوله که از متخصصین این کار دریافت کرده‌اید، مقدار مورد نیاز لوله خود را بر اساس تعداد لوله، متراژ لوله و تناژ لوله مشخص کنید. با تعیین مقدار مورد نیاز لوله می‌توانید خریدی هدفمند داشته باشید. برای خرید و لیست قیمت لوله کاروگیت کلیک کنید. قیمت لوله کاروگیت

انتخاب و فراهم کردن محل تخلیه بار

قبل از اینکه شما لوله‌های مورد نیاز خود را تهیه کنید، باید با توجه به حجم و جنس لوله‌هایی که قصد خرید آن را دارید، محلی را برای تخلیه و تحویل آن‌ها تعیین کنید.

عوامل موثر در انتخاب سایز و ضخامت لوله مناسب

برای راهنمای انتخاب لوله در ابتدا باید بگوییم که شما باید ضخامت لوله و و سایز مناسب لوله برای کار خود را مشخص کنید و سپس به خرید لوله بپردازید. لوله‌ها به طور کلی با ضخامت دیواره، شاخص و قطر خارجی لوله تعیین می‌شوند. شما برای اندازه‌گیری و تعیین اندازه قطر داخلی لوله باید قطر خارجی و ضخامت لوله را به دست آورید.

توجه داشته باشید که ضخامت لوله به عواملی مثل فرایند ساخت، ماده اولیه برای تولید و پوشش‌های روی لوله بستگی دارد. برای اندازه‌گیری ضخامت یا گوشت لوله باید فاصله قطر داخلی تا قطر خارجی لوله اندازه‌گیری شود.

در ادامه راهنمای انتخاب لوله باید شما با سایز و ابعاد لوله آشنا شوید. ابعاد لوله معمولاً با Nominal Pipe Size معرفی می‌شود که به اختصار NPS نامیده می‌شود. ان پی اس در واقع معادل قطر بیرونی لوله است. ان پی اس عدد رُند شده‌ای نزدیک به واحد اینچ است که برای معرفی سایز و اندازه لوله استفاده می‌شود.

بهتر است برای انتخاب دقیق و یافتن سایز مناسب لوله و ضخامت مناسب آن، برای پروژه خود به متخصصین این کار مراجعه کنید تا ‌ایشان بتوانند راهنمای انتخاب لوله مناسبی برای شما ارائه دهند.  دریافت راهنمای انتخاب لوله از متخصص مربطه می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند.


قیمت لوله مانیسمان


انتخاب لوله مناسب برای لوله کشی ساختمان

برای لوله کشی ساختمان شما باید در ابتدا با توجه به موضوع و نوع پروژه خود و توجه به کاربرد ساختمان مثل تجاری بودن یا مسکونی بودن ساختمان دقت کنید تا بتوانید بهترین نوع لوله آبرسانی، بهترین نوع لوله برق و… را برای لوله کشی ساختمان خود انتخاب کنید.

البته توجه داشته باشید که برای سیستم‌های فاضلاب و سیستم‌های آب، بهتر است از لوله‌هایی استفاده کنید که دارای مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و فشار هستند. برای خرید و لیست قیمت لوله پلی اتیلن کلیک کنید. قیمت لوله پلی اتیلن

شما باید لوله‌های مورد نیاز برای پروژه ساختمانی خود را در ابتدای پروژه تهیه کنید؛ چرا که لوله کشی بخشی از کار‌های ابتدایی هر پروژه ساختمانی است و شما باید لوله فاضلاب و لوله برق ساختمان را در مراحل اولیه ساخت ساختمان و قبل از گچ کاری، سنگ کاری، کاشی کاری، نماکاری و… در ساختمان نصب کنید.

بهترین راه انتخاب لوله مناسب برای لوله کشی ساختمان، مشورت با متخصصین این کار و افرادی است که کار‌های ساختمانی مربوط به لوله کشی را انجام می‌دهند. چرا که شما می‌توانید بهترین راهنمای انتخاب لوله را از‌ ایشان بخواهید و با مشورت با این افراد به راحتی بهترین لوله برای لوله کشی پروژه ساختمانی خود را تهیه کنید.

در هنگام خرید لوله به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که می‌دانید، لوله‌ها از جنس‌های متفاوت و متنوعی ساخته می‌شوند و در ضخامت و سایز‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید لوله‌های مورد نیاز خود را با قیمتی متناسب با بودجه خود تهیه کنید. تنوع در انواع لوله‌ها می‌تواند باعث سردرگمی شما برای انتخاب لوله مناسب شود.

طبق راهنمای انتخاب لوله شما باید با با یک سری از فاکتور‌های خرید لوله آشنا شوید تا بتوانید انتخابی با کیفیت و راحت داشته باشید. این فاکتورها عبارت‌اند از:

قیمت لوله

برای خرید لوله با قیمت مناسب شما می‌توانید از انواع تولید شده در داخل کشور استفاده کنید. متأسفانه بسیاری از تولید‌کننده‌ها و شرکت‌ها برای کاهش قیمت محصول خود از مواد درجه دو استفاده می‌کنند، این امر موجب پوسیده شدن لوله به مرور زمان می‌شود.

شما می‌توانید برای خریدی مطمئن، به نشانه‌هایی که روی لوله‌ها درج شده است، توجه کنید. به عنوان راهنمای انتخاب لوله مناسب و با کیفیت به شما توصیه می‌کنیم که به علامت استاندارد روی جداره لوله توجه کنید.

جنس لوله

امروزه لوله‌های پلیمری و پی وی سی میان مردم محبوبیت زیادی دارند؛ چرا که مثل لوله‌های فلزی قدیمی دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی‌شود. شما می‌توانید از لوله‌های پلیمری و پی وی سی برای مدت طولانی استفاده کنید. برای خرید و لیست قیمت لوله پی وی سی کلیک کنید. قیمت لوله پی وی سی

ضخامت لوله و و سایز لوله

همانطور که گفته شد لوله‌هایی با ضخامت و سایز مناسب برای کار خود تهیه کنید تا بتوانید به روند پیشرفت پروژه خود سرعت دهید و از صرف هزینه‌های اضافه خودداری کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله از لوله آنلاین سعی کردیم اطلاعات مورد نیاز‌ را در دسترس شما قرار دهیم. ضمن اینکه شما به صورت مختصر با تفاوت ها و کاربردهای لوله‌های صنعتی نیز آشنا شدید و می‌توانید با توجه به نکاتی که گفته شد، مقدمات خرید لوله مناسب برای پروژه خود را فراهم و لوله‌ایی با سایز و ضخامت مناسب برای لوله کشی پروژه خود تهیه کنید. سعی کنید با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید؛ چرا که شما می‌توانید از‌ایشان بهترین راهنمای انتخاب لوله را دریافت کنید. لوله آنلاین به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را در خرید این محصول داشته باشید. اگر سوالی در این زمینه داشتید، می‌توانید در بخش نظرات آن را درمیان بگذارید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

جدیدترین مطالب وبلاگ

اینستاگرام

تلگرام

واتس اپ

ایتا

جدیدترین محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لـــــوله آنـــــلاین