021-91017374

با ما در تماس باشید

استفاده از لوله های کاروگیت در کشاورزی و زهکشی مرغزار

فهرست مطالب

لوله کاروگیت سبک وزن و انعطاف پذیر بوده و نصب و نگهداری آن آسان است. مناطق کشاورزی اغلب از لوله پلاستیکی کاروگیت برای آبگذرها و زهکشی مزارع استفاده می‌کنند. دلیل عمده این کار اینست که لوله کاروگیت مخصوصا لوله کاروگیت 31.5 کیلونیوتن در مقابل با حرکت ماشین های سنگین کشاورزی مثل کمباین و تراکتور از روی لوله مقاوم بوده  آبگذرها اغلب کوتاه هستند ولی بار ترافیکی زیادی دارند معمولاً وسعت آنها بقدری است که برای عبور دادن تجهیزات کفایت کند و باید تحمل بارهای ترافیک بنیادی را داشته باشد.

زهکشی صحرایی، یک شبکه زیرزمینی از لوله ها است که برای جمع آوری آب زیرزمینی یا آب سطحی یا هر دو استفاده میشود. در مناطق کم ارتفاع آب سطحی را میتوان با استفاده از روشهای سنتی جمع آوری کرد. این بالابرها آب را در لوله های زیر سطح زمین جریان میدهند. آب زیرزمینی از طریق مشبک کاری وارد لوله دفن شده میشود. زهکشی صحرایی معمولاً در یک گودال محلی یا آبراه های دیگر تخلیه میشود. نکته مهم اینکه نوع خاک محلی و محصولاتی که در آن منطقه رشد می کنند، قطر لوله، فاصله گذاری و عمق دفن برای رشد محصول بهینه را تعیین می کنند.


بیشتر بخوانید : زهکشی چیست


نصب لوله کاروگیت

الزامات زهکشی کشاورزی به طورگسترده ای متفاوت است. لوله در قطر ۲ تا ۶۰ اینچ (60 تا 1500 میلی متر)، با انواع اتصالات و طیف وسیعی از ویژگی‌های اتصالات مثل سراه، چهارراه، زانو و … موجود است.

زهکشی مؤثر

جریان آب زیرزمینی به سیستم‌های زهکشی زمینی، بطور معمول توسط توانایی خاک برای رها کردن آب‌های زیرزمینی محدود می‌شود؛ سوراخ‌های لوله تقریباً هرگز اثربخشی سیستم را محدود نمی‌کند. زهکشی زمین بطور معمول با خاک ریزی مجدد خاک بومی صورت می‌گیرد، اما یک خاک ریزی دانه‌ای، پاسخ زهکشی و حمایت ساختاری را بهبود خواهد بخشید. در برخی از برنامه‌های کاربردی، جوراب ژئوتکستایل در خارج از لوله، برای کاهش حجم مواد جامد معلق و ورود رسوب به سیستم زهکشی استفاده می‌شود.

تحمل بار ترافیکی لوله کاروگیت با حداقل پوشش

در فعالیتهای کشاورزی کشاورزان از کامیونهای کوچک و دیگر تجهیزات سنگین استفاده میکنند. اگر خاکریزی با مصالح دانه دار فشرده انجام شده باشد، لوله های با قطر ۴۸ اینچ (۱۲۰۰ میلی متر) و کوچکتر نیازمند حداقل یک پا (3/0 متر) پوشش هستند؛ قطرهای بزرگتر نیازمند ۲ پا (6/0 متر) پوشش هستند.

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

جدیدترین مطالب وبلاگ

اینستاگرام

تلگرام

واتس اپ

ایتا

جدیدترین محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لـــــوله آنـــــلاین